03 oktober 2010

Då sparkar vi igång igen

Sitter just nu på tåget upp till Stockholm för möte med mandatperiodens första riksdagsgrupp. Med 107 ledamöter och tjänstemän därtill lär det bli trångt och mysigt i 1:a kammarsalen. Det ska bli roligt att träffa alla igen, lära känna de nya kollegorna, men samtidigt gör det lite ont i hjärtat över att inte få träffa en del av dem som inte blev omvalda. En dag som denna skänker jag dem en extra tanke.

Det kändes lite extra också i hjärtat att pussa och krama barnen adjö imorse. Efter att ha varit på hemmaplan sedan midsommar och vant mig vid att lägga barnen och morronmysa med dem, blev avskedstagandet extra känslosamt. Jag älskar mitt riksdagsuppdrag, men att vara ifrån mina flickor så mycket som jag måste vara kommer jag aldrig att vänja mig vid. Tur att de har världens bästa pappa!!

Hoppla, här kommer lunchen.Vegetariskt. Rödbetsbiff med bulgur och chèvrecrème. Gott, SJ!

Inga kommentarer: