28 september 2008

Att göra bloggande till en vana

Hoppla. Helt plötsligt skriver vi den 28 september. De senaste två veckorna har varit sjukt fyllda av allsköns aktiviteter. Dels att komma hem från andra sidan Atlanten, öppna Riksdagen, komma in i vardagsrutinerna, tjejerna som börjat i ny skola, beskedet om försvaret och materielförsörjningen, budgetpresentationen och mycket mycket mer. Någonstans mitt i allt det här ska stunden för att skriva ned sina reflektioner och åsikter på en blogg passas in. Hur göra? Om det är någon mer van bloggare än jag som har något fiffigt tips mottages det tacksamt. En efter en försvinner de gamla storstjärnorna ur tiden. Nu senast Paul Newman, en av det senaste århundradets snyggaste män, enligt mitt förmenande. Ja, bortsett från min man förstås :-) Paul Newman jämställs i dagens Aftonbladet med nutida stjärnor som Tom Cruise och Brad Pitt. Jag undrar egentligen om den journalist som gjort den jämförelsen vet något om karaktärsskådespeleri? Cruise och Pitt må vara filmstjärnor, men i närheten av Paul Newmans artisteri kommer de aldrig att komma. Han hade DET DÄR, den där egenskapen som är så svår att sätt fingret på eller definiera. Vila i frid, Paul. Vi ska snart iväg och skaffa en ny familjemedlem. Vår ena undulat, Doris, blev sjuk och dog trots intensiv behandling och en mer ledsen änkling än Mats får man leta efter. Idag ska Mats få sällskap igen och vi hoppas att han och den lilla damen som följer oss hem idag ska komma bra överens.

Inga kommentarer: