07 oktober 2008

Hurra!

I eftermiddags kom Olof hem med en stor och välkommen överraskning i matkassen. LÅNGFIL!! Denna produkt, framställd i landets norra regioner, med en mild smak och en konsistens som slime, har jag längtat efter i åratal. Min dagmamma kom från Norrland och hon bjöd ofta på långfil med lite socker på. Hela min familj blev till slut väldigt förtjust i den, men lika förfärade blev vi när affärerna i Mellansverige slutade att köpa in den.
Tänk att jag skulle ha en sådan tur i livet att träffa en man för livet, som inte bara delade min vurm för fiskbullar i hummersås, utan också för långfil. Olof och jag har båda med längtan ibland pratat om vad gott det skulle ha varit med en tallrik kall långfil. Nu kan vi alltså åter njuta av det och inte särskilt förvånade blev vi då långfilen även föll våra döttar i smaken. Tack Citygross!!

Inga kommentarer: