04 maj 2009

Att vara riksdagsledamot

På förmiddagen var jag inbjuden till Blekinge tekniska högskola och studenterna på Samhällsvetareprogrammet för organisation och samhällsförvaltning för att föreläsa om min roll som riksdagsledamot. Det är otroligt nyttigt med dessa tillfällen, då det är som att sätta en spegel framför näsan och höra sig själv berätta om vad man gör och varför. Att backa tillbaka till början av det sitt politiska engagemang och bekräfta för sig själv varför man jobbar så hårt som man gör. För visst går det att påverka och förändra. Visst kan ett engagemang göra skillnad och det är det jag också försöker förmedla till de elever och studenter jag möter under mina föreläsningar. Jag hoppas att jag lämnar efter mig intrycket av att politik är intressant och roligt. Studenterna idag var väldigt intresserade, pålästa och frågvisa. Det gillar jag, när man får respons och det leder till dialog. Men vad annat är att vänta av eleverna från Sveriges bästa högskola.

Inga kommentarer: