22 juni 2009

Apropå föräldraledighet

Aaahhh, flera dagar utan att lägga ned någon större tid på arbete vid datorn. Det är mig väl unt, faktiskt. Idag är det dock dags att jobba lite. Jag ska strax bege mig till Emmaboda och företagsbesök, anordnat av Eva Bengtson Skogsberg för mig och de andra BB-tjejerna. Olof är föräldraledig med barnen och ska sätta båten i sjön - äntligen. Vår båtmotor gav upp efter lång och trogen tjänst och det tog några veckor innan vi hittade en ny och fick den monterad. Idag är det dock dags och vi längtar ut på havet hela familjen. Apropå föräldraledighet undrar jag varför man måste mixtra hit och dit med dagarna. Låt föräldrarna själv komma överens om fördelningen. Jag blir ibland allergisk över politisk besser-wisser-mentalitet, om att politikerna minsann vet bäst vad familjerna och barnen mår bäst av.

Inga kommentarer: