18 april 2009

Kajstuds

Jag måste skära ned på mitt resande. Jag har i princip bara varit hemma i fredags, eftersom jag idag under förmiddagen EU-kampanjade i Karlskrona och nu sitter på ett tåg mot Stockholm. Imorgon och på måndag bär det av till Paris och OECD för att diskutera bedömningar av finanssituationen och på hur Sverige hanterar den. Vi ska också diskutera energifrågor och skatteflykt. Men åter till mitt resande. Det har varit rätt mycket av den varan under våren och jag saknar min familj. Det blir mest kajstudser, som man säger i Marinen. Snabb tilläggning, proviantering och sedan losskastning igen. Jag har just nu bestämt mig för att stryka en hel del i planeringen. Idag var Mona (S) i Ronneby och talade. Det ska bli intressant att läsa rescensionerna i tidningen BLT - ja, för i Sydöstran blir det väl bara lovord kan jag tänka. Mona har det verkligen besvärligt med opinionen och sitt eget parti. Inte så underligt. Trots alla rådslag och funderingar i andra konstellationer har hon varken lyckats ena oppositionen eller presentera en hållbar, alternativ politik. Mona får gärna sitta kvar som partiledare och ha fortsatt problem med opinionen. Den borgerliga regeringen behöver ytterligare minst fyra år. Ett maktskifte mitt i kristider och med ett utgiftskalas som socialdemokraterna tänker bjuda på så går Sverige i konkurs.

Inga kommentarer: