24 februari 2009

Victoria och Daniel på allas läppar

Idag är ingen bra dag att gör mediautspel. Dagen är vikt åt vår Kronprinsessa och hennes blivande gemål, Daniel. Jag har mitt kontor i Riksdagen så väl placerat att jag ser rätt in i Konseljsalen, där Utrikesnämnden samlas tillsammans med Konungen och där Victoria och Daniel nu på förmiddagen har träffat statsministern för att offentliggöra sin förlovning. Jag, som inbiten rojalist, tycker förstås att denna dag känns lite extra högtidlig. Jag är oerhört stolt över vårt kungahus och vår Kronprinsessa i synnerhet. Hon har ju studerat "Strategic Leadership Towards Sustainability" på BTH och i den vevan samt vid en Kungamiddag vid mandatperiodens början, hade jag förmånen att få prata lite med Kronprinsessan. Hon är så otroligt trevlig och proffsig. Kronprinsessan har den där förmågan att få varje människa att känna sig speciell och samtidigt avslappnad. Hon är också oerhört smart. Grattis, Victoria och Daniel!

Inga kommentarer: