12 april 2009

Baciller och bloggar

Imorse väcktes jag av att min stackars man blev våldsamt magsjuk. Riktigt ordentligt magsjuk. Jag och tjejerna mår lyckligtvis prima och vi har alla ätit samma mat de senaste 24 timmarna, så det måste vara någon slags illsint bakterie som bara drabbar pappor. Bacillus homo hominis. Tjejerna och jag bestämde oss för att fly hemmet, begav oss ut på cykelutflykt och grillade lite korv. Det är verkligen fantastiskt vårväder i Blekinge, men när jag för en stund sedan satte mig för att läsa nätnyheterna och såg att två män igår gått genom isen med sina fyrhjulingar i norra Uppland, påmindes jag om i vilket avlångt land vi bor i. Jag fick dessutom en påskhälsning från min kollega Ulf Grape, Västerbotten, som lät hälsa att den halvmetern snö som han var tvungen att skotta sig igenom för att komma fram till sin grill minsann inte skulle stoppa hans grillplaner. Way to go, Ulf!! Nätnyheterna och DN låter också berätta att riksdagsmännens bloggar är ett fiasko. Man har räknat antalet kommentarer som görs på de olika inläggen. Konstigt sätt att mäta bloggar, tycker jag. Jag följer många bloggar, men om jag skulle kommentera varenda en skulle jag ha lite tid över för annat. Men jag noterade att Anna König Jerlmyr låg i lästoppen, vilket gjorde mig glad. Way to go, Anna!!

Inga kommentarer: