04 juni 2010

Finbesök i Riksdagen

SVT:s tävling "Jakten på Julia", som gick ut på att hitta den kvinnliga motspelerskan till musikaluppsättningen av Romeo& Julia, vanns av en mycket begåvad ung dam vid namn Lisette Pagler som ursprungligen kommer från Nättraby utanför Karlskrona.

Vår familj följde tävlingen och vår favorit var förstås Lisette. När hennes seger stod klar, skickade jag ett gratulationsmejl och bjöd in henne på lite lunch i Riksdagen om hon hade en stund över. Jag vet att hon har fullt upp och blev därför extra glad när hon tackade ja.

Vi träffades igår och hade några jättetrevliga timmar tillsammans. Lisette berättade om sin bakgrund på Sunnadalsskolan och sedan det estetiska programmet på Thörnströmska gymnasiet. En av de personer som hade avgörande betydelse för hennes val av karriär, var Lenny Mostberg, en välkänd kulturprofil i Karlskrona. Lisette fortsatte sedan på scenskolan och har haft fullt upp i olika roller sedan dess. Förvånar inte mig. Hon är en dam som imponerar.

Vi tog oss ett varv runt Riksdagen också och hälsade på lite kollegor innan vi sa hej då. Jag är ganska usel på att ta tillvara tillfällen att gå på teater eller musikaler, men en sak är säker. Jag kommer i fortsättningen att bevista fler och då hålla utkik efter uppsättningar med Lisette Pagler i rollistan.

Inga kommentarer: