29 april 2011

Dagens utspel i media

Karlskronamoderaterna, företrädda av KG Svenson, har idag figurerat i media och krävt hela landstingsledningens avgång efter att landstingsfullmäktige i förra veckan inte beviljat den förra landstingsstyrelsen ansvarsfrihet för budgeten 2010.



Det är inte tu tal om att den socialdemokratiska majoriteten i Landstinget i åratal hanterat både ekonomi och verksamhet illa och att detta under lika lång tid påtalats av den borgerliga oppositionen. Men att KG i samma veva även kräver oppositionslandstingsrådet Alexander Wendts avgång finner jag märkligt.

Jag vill vara tydlig med att det är moderaterna landstingsgruppen som äger frågan om vilka de utser till sina främsta företrädare och för vilka de har förtroende. I förra veckan ställde både oppositionslandstingsrådet Alexander Wendt och Nina Edlund frågan om fortsatt förtroende för deras personer under prövning av landstingsgruppen. De befanns båda ha fortsatt förtroende av sin grupp.

Därmed är enligt min mening den delen utagerad. Jag tycker att det är väldigt tråkigt på det sätt som det nu ageras i media och jag stödjer inte detta. Det är fel sätt att föra dessa diskussioner på.

Inga kommentarer: