21 oktober 2008

Höstkoma

Helgen har passerat förbi som en virvelvind. Ungefär som höststormen utanför fönstret idag. I lördags var det höstmarknad på mina döttrars skola. Det är härligt att se uppslutningen från både föräldrar och elever, som hade bakat bröd, bullar, äppelpajer, godis och stickat, sytt och snickrat. Bra gjort, Montessoriskolan! Söndagen innebar innearbete framför datorn och bakom dammsugaren. Det är inte dumt att varva lite ibland. Stegräknaren gör sig påmind. Det blev också ett snabbt möte i Karlshamn med EU-gruppen för att gå igenom lite valprocedurer. Igår måndag träffade jag våra moderata seniorer under lunchen. Camilla inledde före mig med att presentera sig och sitt valbudskap inför EU-valet. Kanon med sådana här tillfällen när hon får profilera sig. Sedan var det min tur och det blev en lång och intensiv diskussion om budgetarbete, vikten av att föra ut politik, försvaret och förstås pensionsdebatten. Man får vara ordentligt skärpt och påläst när man träffar denna grupp av mycket aktiva och alerta personer och man går alltid därifrån full av nya idéer och uppslag. På kvällen var det medlemsmöte med FSSK (Föreningen Sjöfart och Sjöförsvar i Karlskrona) och studiebesök på simulatoranläggningen ute på Lindholmen. Hösten är för mig så där underbart melankolisk då det faktiskt är tillåtet att gå omkring och se djup och deppig ut även om man inte är det. Jag är dock helt slut om kvällarna. Höstkoman har infunnit sig så till den milda grad att om jag vilar det minsta i soffan framför TV:n somnar jag där för natten. Mannen får inte liv i mig. Vaknar dock pigg som en lärka.

Inga kommentarer: