24 december 2008

Jag var inte svårövertalad denna gång

För ett par år sedan förde min man en hård och seg övertalningskampanj med mig huruvuda vi skulle skaffa en DVD med hårddisk. Vad skulle vi med en sådan, undrade jag, vi hade ju en redan fullt fungerande fast utan hårddisk. Argumenten böjdes fram och tillbaka och till sist, efter ett dyrt motköp från hans sida, gick jag med på detta. Efteråt undrade jag varför jag egentligen hade kämpat emot. Hårddisk-DVD är Guds gåva till mänskligheten i situationer när familjens önskemål om programtittande divergerar. Under hösten inledde min man en ny offensiv och nu gällde det inköp av ett WiiFit-spel. Vis av erfarenheter från den tidigare bataljen och hur fel jag hade den gången, var mitt motstånd betydligt lamare. Dock, vi hade redan en Xbox, behövde vi ytterligare ett TV-spel? Det blev ett WiiFit-spel i julklapp till oss allihop och HERREGUD vad roligt det är. Äntligen får jag excellera i bowling - virtuellt - eftersom resultatet i levande livet är magrare. Tenis är tydligen min grej också. Allra roligast är dock att studera min mans försök att inta alla möjliga yogaställningar. Det är värt varenda öre.

Inga kommentarer: