16 januari 2009

En pärla mitt i staun

För alla karlskronabor och för alla som gjort lumpen i Karlskrona torde Militärhemmet vid torget vara välbekant. Stället har dock länge varit mycket nedgånget. I ärlighetens namn tror jag inte att jag var där mer än ett par, tre gånger under min värnplikt. Men nu har det hänt grejer. Sedan örlogskapten Christer Svensson tog över rodret har Militärhemmet fått sig en rejäl ansiktslyftning. Jag var där i förmiddags och fick en rundvisning i byggnaden efter upprustningen. Interiören har fräschats upp, caféet känns intimare och mysigare och framför allt har det tillkommit en toppmodern tränings- och spaanläggning i källaren. Alltså, det är så snyggt! Faciliteterna är gratis för alla värnpliktiga, men det är väldigt modesta priser för allmänheten. Här kan man hyra jacuzzin för 50:-/person, biljardbordet för 20:-/person, bastu, catering mm mm. Jag vet definitivt var jag kommer att förlägga mitt nästa nätverksmöte. En stor eloge till den nya styrelsen, med Christer i spetsen, som har blåst liv i denna väldigt viktiga verksamhet.

Inga kommentarer: